St Tropez

Jag och min kollega spenderade morgonen med att informeras och inspireras av brun-utan-sol-märket St Tropez. Produkterna finns sedan en tid tillbaka på Kicks och jag tror att inom kort kommer de ligga i topp av BUS-försäljningen i Sverige. I England, Australien och USA är de redan marknadsledande med stora marginaler till de andra konkurrenterna.
St Tropez var först med BUS-produkter för salong både när det gäller spraytan och manuell salongsbränna och är nu en stor aktör vid events som fashion week, oscarsgalan och andra liknande evenemang. Kändisarna köar för att få den perfekta brännan medans modellernas hy skulpteras efter designernas önskemål med någon som kallas skin finishing. För en perfekt hy behöver inte vara brun, den kan bara ha den där perfekta fräscha lystern.
St Tropez sortiment (i Sverige) kan delas upp i tre olika kategorier nämligen - Self tan, gradual tan och instant tan.
Self Tan är den klassiska BUS-serien med ett hållbart och färgrikt resultar. Färgen tar ett tag för att sätta sig och eftersom att dessa produkter har en såkallad "guidecolor" (mörkare ton för att man ska se tydligt vart man smörjer) så behövs en dusch 4-12 timmar efter insmörjning. Då blir färgen som snyggast. 
Gradual Tan är en serie med lotioner som bygger färg allt eftersom. För den som inte är så van vid BUS eller som vill ha en fuktighetslotion bevarar färgen från sin Self tan produkt. 
Instant Tan ger färg direkt och är wash off produkter liknande makeup för kroppen. Ger inget bestående resultat utan försvinner vid nästa dusch. Perfekt för ett impulsevent eller för sista touchen på din förberedda selftannade hy.
Även lysterprodukter finns att komplettera med för den perfekta glöden.
 
 
Nu ska det minsann bli BUS hemma hos mig!
 
Byebye vintervita hy
 
 
Kommentera inlägget här: