Hejdå eller på återseende?

Ska jag beskriva Sensai Silky Purifying Cleansing Oil med tre ord så får det bli - effektiv, mild och dryg. Väldigt väldigt dryg, den har ändå räckt till i stort sett varje kväll sedan i julas då jag började med den. Denna rengöringsolja löser allt och jag har inte behövt använda någon eye-makeup remover utan oljan har fått bort både vanlig makeup som vattenfast. Andra fördelar med den är att den känns mild, ger ingen svidande känsla i ögonen och känns skön och återfuktande.

Men som med alla bra saker så finns det även ett par mindre bra. Då den ingår i en två-stegs rutin för rengöring så måste man även ha en steg 2 för att få bort resterna från oljan som lämnas på huden. Jag förstår grejen, men det hade varit så skönt med bara en flaska. Den andra negativa punkten är väl att det blir ganska saftigt om man köper båda rengöringarna samtidigt då de kostar 515:- kronor styck. 

På sommaren är det speciellt viktigt att investera i bra rengöringsprodukter. Solkräm, svett och annat som vid längre användning kan täppa till huden behöver bort varje kväll, & morgon också om man är riktigt duktig. Många hudterapeuter rekommenderar att man använder först en rengöring som löser olja och fett och sen använda en efterföljande tvättkräm eller mjölk för att avlägsna vattenbaserade produkter.  

 
 
Jag kan varmt rekommendera Sensai's Cleansing Oil om du söker en ordentlig hudvårdsrutin som är dryg och prisvärd i längden. Och dessutom otroligt effektiv!
Men just nu är jag trött på den och längtar efter att prova andra märken.  
 
Sensai hittar du på välsorterade parfymerier och på bl.a. kicks.se
Kommentera inlägget här: