Förkylning och Clarins

Ligger hemma i soffan helt utpumpad. Gårdagens långa dag med jobb och nyhetsevent gjorde mig helt klart däckad idag. Men det kan det väl vara värt att krypa ner i soffan på sin lediga dag sålänge jag är jobbklar imorgon.
Clarins nyhetskväll igår på Hotel Birger Jarl var iallafall ett trevligt och informativt kvällsnöje. Det bjöds på snittar, wraps och bubbel, inget bubbel för mig dock, hade blivit lite pinsamt att somna under presentationen.  Fokus hos Clarins i vår ligger först och främst på deras nylansering av Double Serum
Så förklarar Clarins sitt Double Serum:
Double Serum är 1 serum med effekten av 5. Med en unik 2 delad formula. Double Serum behandlar hudens 5 vitala funktioner (återfuktning, näring, syresättning, skydd och regeneration). Aktiverar huden på 7 dagar och ger den fräschör och lyster. 9 av 10 kvinnor säger att Double Serum är mer effektivt än deras vanliga serum. 
 
Double serum är ett globalserum som passar alla kvinnor 25+ oavsett hudtyp och kan fungera som kurprodukt för en yngre hy eller användas morgon och-/eller kväll för den som vill.
 
Jag har inte riktigt åldern inne för Double Serum egentligen men det struntar jag i, den kan få jobba med lite porer, lyster och jämnare hudton istället för fasthet och linjer. Det ska bli spännde att se hur de två faserna bestående av en fuktfas och en oljefas absorberas i min hy. Att pumpflaskan ska ge den perfekta doseringen med resultatet att båda sidor ska vara slut samtidigt ska också bli kul att se om det kan hålla sig så perfekt.

Det berättades även om att det skett en uppdatering av Clarins cellulitkontroll Body Lift och bättre sent än aldrig så lanserar de en BB-cream lagom tills solen tittar fram. Body Lift produkten får plockas fram såfort jag känner att jag är villig att fokusera lite inför beach 2013. 

 
Kommentera inlägget här: