Vart är världen på väg?

Ligger här och funderar över denna konstiga söndag och hur otroligt glad jag är över mina vänner och familj som är det käraste som finns och jag vågar inte tänka på att någon av dem skulle försvinna och jag skulle sitta här maktlös.
 
Vaknade av mobilen imorse och fick reda på att mina vänner blivit evakuerade och satt i ett höghus några minuter från waikiki beach på Hawaii och väntade på att en tsunami skulle slå in över kusten. De var så oroliga och lite chockade, bara herregud tänk vilken kraft naturen är. Tack och lov så löste det sig till det bästa och på eftermiddagen idag blåstes evakueringen av och klumpen i magen som planterat sig där sedan imorse och tankarna som spökat hela dagen kunde försvinna.
 
Ett par timmar senare surfade jag in på aftonbladet och får då läsa att delar av New York evakueras. Superstormen Sandy slår till de närmsta dagarna och det är bara att låta naturen ha sin gång. 
 
Om vi tagit hand om vår miljö bättre hade då vår värld kunnat ta hand om oss med mer ödmjukhet?
 
Kommentera inlägget här: