Orly Smartgels - gelélack hemma

Har testat det största just nu inom nagelvård, nämligen gellack och dessutom så har jag gjort det själv, utan salongshjälp! Nagelmärket Orly, som bland annat var först med fransk manikyr och ridgefillern, har nu gjort en storsatsning på hemma-kit med så kallade Smartgels.

Ett gellack gjort rätt och riktigt ska hålla i ca 3 veckor och både förstärka och försköna dina egna naglar. Jag har använt mig av smartgellacket i färgen Sheer Nude för att få en klassiskt, snygg nagel som jag kan måla över om jag vill förändra mig någon dag. För det går faktiskt superbra så länge man använder acetonfri remover så kan man måla ovanpå sitt gellack utan att skada den fina glansiga ytan.

Det som skiljer Smartgels från ett vanligt nagellack är att det härdas i en LED-lampa och ska då ge ett hållbart och stöttåligt resultat direkt. Dett tycker jag är en spännande nyhet på marknaden som Kicks och Åhléns är några av de första i världen på att lansera. Tidigare har detta bara varit möjligt på salong. Nu kan man både spara pengar och tid på att göra det hemma själv. Mitt första försök tog ca 45 minuter för att fixa alla naglarna men jag tror att gör man det några gånger får man nog upp farten avsevärt. Och snyggt blev det! Jämt och superglansigt gör att mina naglar känns fräschare än någonsin!

För att göra smartgels hemma behöver du:

Ett startkit med bl.a topp/bas-lack, remover, filar och allt som krävs för en schysst gelmanikyr ligger på ca 800:- och räcker då till ca 20 appliceringar. LED-lampan köps för sig och kostar 250:- Smartgellacken kostar 169:- styck och finns i mängder av roliga färger, även om jag valde en klassisk ljusbeige för mitt första försök med gellack.

Är det några oklarheter så bara fråga på!

Kommentera inlägget här: