Maybelline Fit Me

Maybellines nya makeupserie heter FIT Me och är ett baskoncept som ska passa alla kvinnor oavsett hudfärg. Förpackningarna är snygga och stilrena och kommer nog tilltala många som står och väljer i hyllorna. I serien ingår foundation, concealer, puder och rouge. Här finns verkligen en färg för allt och alla.
Jag har haft möjligheten att prova en del av produkterna och jag måste säga att jag är imponerad.
Concealern är underbart tunn i konsistensen och väldigt lättarbetad. Jag har använt färgerna 15 och 20. Då den ljusare är att föredra under ögonen och nr 20 täcker småfinnar perfekt.
Rouget är inte jättepigmenterat men det är rätt skönt att man slipper oroa sig för att det ska bli för mycket. Det funkar kanon till vardags och så får man borsta på ett lager extra till fest. Väldigt användbara toner i allt från klarrosa till lite mer nudefärgat.
Pudret kommer i en smart dosa med spegel och rum för en ganska väl tilltagen svamp i utrymmet underst. Svampen som följde med är inget att hurra för så investera i en annan. Ger ett matt resultat och är väldigt lätt att få jämnt och snyggt.
Foundationen har jag tyvärr inte hunnit prova ännu, har så himla många igång för tillfället så måste spara lite. Återkommer när jag gjort det.
Sammanfattning: Riktigt roliga och prisvärda produkter som passar alla tjejer och deras plånböcker.
Maybelline FIT Me lanseras i Sverige under februari.
Kommentera inlägget här: