En dag av dofter

Jag har ju en förkärlek för Dior, det erkänner jag gärna. Deras produkter förmedlar alltid en sån där vill-ha-känsla och känns lyxiga från förpackning till doft och konsistens.
Idag har jag gjort en riktig djupdykning i deras glamourösa doftbibliotek då jag haft en heldag på Diors kontor vid Kungsholmstrand. Där varvas kosmetik och dofter med dyra champanger från bland annat Moët & Chandon som tillhör samma koncern som Dior. Vilken atmosfär!
Lyssna-titta-dofta-skriva-metoden
Dior-Pernilla snackade dofter från morgon till kväll
Bland det franska Haute Couture märkets dofter finns alla olika kombinationer och vad
man än söker så kan man alltid hitta den perfekta kompositionen.
Mina favoriter är:
Miss Dior Eau de parfum
En elegant och sensuell doft med noter av mandarin, jasmin och patchouli.
J'adore Eau de toilette
En lätt och elegant doft med noter av mandarin, damskusros och neroli (apelsinblomma).
Dior Addict 2 Eau de toilette
En sprudlande doft med noter av bergamott, fresia och vit mysk.


Till herrarna föredrar jag nya
Dior Homme Sport Eau de Toilette
En fräsch men unik doft med noter av citron, ingefära, iris och cederträ.
Efter denna lärorika dag så ska jag minsann sälja diordofter så att det sjunger om det.
Någon som vill ha en fräsch doft från chyprefmailjen?
Då är det nya Miss Dior eau fraiche som gäller.
Lite mer orientalisk men blommig sa du? Midnight poison kommer bli perfekt!
Nu kör vi!
Kommentera inlägget här: