Minitest : Torrschampo

Jag ser torrschampo som en av det bästa uppfinningarna i skönhetsbranschen. Att spara in den där tvätten som man inte har tid till och ändå se snygg och fräsch ut i håret är ju bara att tacka och ta emot. När man dessutom kan använda ett torrschampoo till att få fram ett lyxigt lockigt hår eller kanske den där matta ruffsiga rocklooken. Jag lever med mina sprayflaskor och de har räddat mig så många gånger under en bad-hair-day.
Spraya-vänta-borsta-Klart!
Jag har provat så många så inte mer än rätt att jag bjuder på ett litet minitest:

Styling powder - Björn Axen, 130:-
4
Torrschampo som ger en hållbar och ren känsla minst 2 dagar.
Volymgivande stylingprodukt för en hållbar frisyr.
Original Dry Shampoo - Lee Stafford 80:-
3
Troligtvis de senaste årens mest sålda dryclean-variant. Funkar fint
men synd att den är så starkt parfymerad.
Dryclean - Lernberger Stafsing 169:-
3
Mer stylingprodukt är torrschampo, ger otroligt mycket stadga
och är perfekt till en snygg 60-tals lockig frisyr.
Dryg och stor flaska men ändå lite dyr.
Dry shampoo Medium brown - Batiste 69:-
4
Prisvärt och bra torrschampo med lite färg i för att undkomma att bli dammigt.
Finns i flertalet olika varianter, negativt att den är odryg.
Dry shampoo - Proffs 49:-
1
Stelt och klibbigt resultat. Inte värt sina pengar.
Jakten fortsätter efter det ultimata torrschampot!
Kommentera inlägget här: