BB

Efter att ha spanat in några av nästa års nyheter på skönhetsmarknaden så kom jag fram till att jag mer än en gång stötte på konceptet BB-creme. Eftersom att jag inte riktigt hade någon koll på vad en sådan egentligen är så undersökte jag saken och kom fram till detta:

BB-cremer (BB för Blemish balm) har tidigare använts främst i asien där kvinnor och män har sökt den ultimata skönhetscremen och visst ser de alltid ut att ha en sådan där perfekt hy?!
Det sägs att BB-cremen producerades för att lugna och dölja hud som utsats för laserbehandlingar och skönhetsoperationer och att den senare spred sig till kändisar och vidare till allmänheten.
Detta är en creme som har flera funktioner och inte bara fungerar som en vanlig dagcreme. En BB-creme kan exempelvis återfukta, släta ut som en primer, ge färg som en underlagscreme, arbeta blekande, lystergivande eller med antiaging och solfaktor.

Under början av 2012 lanserar både Clinique och Estée Lauder BB-cremer och då får tiden utvisa om de blir större hittar än Garniers variant Miracle skin perfector som släpptes tidigare i år, men som det varit ganska tyst om.
Jag tror på det här konceptet. Det är väl underbart skönt att ha en kräm som gör allt istället för att ha trettiosju olika varianter varje morgon!
HÅLL UTKIK EFTER BB, det kommer bli stort!
Kommentera inlägget här: