Mina Favoriter

Tänkte att eftersom att jag skriver så mycket om skönhet och smink i denna lilla blogg så ska jag ta och visa upp min topp 10 lista i beautybagen. Utan dessa 10 favoriter så hade min värld raserat helt enkelt.

TOPP 10

1. Hypnose Drama Mascara, Lancome
Jag har fortfarande inte hittat någon mascara som slår Drama i volym. Den ger riktigt mycket volym och kräver övning i början men när man lärt sig så är den oslagbar!
2. Ögonfransböjare, Shiseido
Mina fransar håller sig böjda hela dagen och jag hade inte för allt i världen velat byta bort min böjare mot någon H&M-variant.
3. Microshadow, Make up store
Det finns inga ögonskuggor som enligt mig kan slå makeupstores microshadows. De högpigmenterade skuggorna är lättapplicerade och finns i oändligt många färger, matta och glittriga, skimmriga och intensiva.
4. Never a dull moment face polisher, Origins
Impulsinköpet på Arlanda innan solsemestern visade sig vara bland de bättre jag gjort. Superskön och behaglig ansiktsscrub (inte ett dugg rivig) som kan användas ett par gånger i veckan och är perfekt för min kombinerade hy. Luktar fantastiskt av papaya, mango och aprikos vars kärnor det är som agerar scrubkorn.
5. Beauty Flash Balm, Clarins
Kan få vilken trött och glåmig hy som helst att se pigg, fast och fylld av lyster. Ett beroende som inte går att vara utan när man väl börjat med den. Funkar perfekt både under foundation och bara som den är. Ett måste i vinter!
6. Avoplex nail & cuticle oil to go, OPI
Mina torra nagelbands enda räddning. Varje dag!
7. Clear-Up strips, Nivea
Riktigt bra porplåster som faktiskt får med sig en hel del svartingar. Bäst resultat efter en värmande mask. Funkar på både min näsa och pojkvännens.
8. Paint pot, Mac
Vattenfast krämögonskugga som funkar utomordentligt som ögonskuggsprimer. Jag har ofta bara denna över hela locket, superlätt och supersnabbt.
9. Eyestudio gel eyeliner, Maybelline
Prisvärd geleyeliner som appliceras med pensel och ger möjlighet till precis önskad tjocklek. Håller i 24h (nästintill i alla fall) och blir kolsvart.
10. Flowerbomb Edt, Victor & Rolf
Favoriten som jag alltid går tillbaka till även om det kommer och går många fina dofter på min parfymhylla. Mandarin, jasmin, liljekonvalj och ros är några av noterna i denna perfekta doft.
Sådär då var alla mina tio favoriter avklarade.  Vilka är dina?
Kommentera inlägget här: