Lilla Concealerskolan

Om jag fick välja den viktigaste produkten i min necessär så skulle det absolut bli min concealer. Denna lilla trollstav som på ett kick ljusar upp, döljer och ger mer lyster till hela makeupen. Förtillfället använder jag Lancome's Teint Miracle Concealer #01.

Concealer eller täckstift? Är användningsområdet att dölja mörka ringar och ljusa upp runt ögonområdet samt näsvingarna så är en concealer i form av en penna med penseltopp det smidigaste. Denna variant blir mer lättflytande och highlighteffekten större. Välj alltid färgen ljusare än din egen hudton och rosa toner dämpar blå!
När det kommer till att täcka blemmor och finnar så föredrar jag ett täckstift. Fetare i konsistensen och mer heltäckande. Denna gång i samma nyans som din hudton. Är den för ljus så syns skavankerna ännu mer!
Min concealer lägger jag först under ögonen för att dölja mörka ringar. Lite lätt under brynet för att lyfta och ljusa upp. Runt näsvingarna för att ljusa upp röda partier och även på näsryggen. Lite lätt på hakan.
En ljusreflekterande concealer passar också utmärkt som highlight överst på kindbenen.

Tips! Använd alltid ringfingret när du duttar in concealer. Det fingret är svagast och ger ett snyggast resultat!

Reklambilden för Maybellines Lumi touch concealer visar highlighteffekten från den ljusreflekterande concealern.


Min topp 5 för concealers & täckstift
1. Teint Miracle Concealer, Lancome ca 325:-
Bästa under-eye-concealern jag har testat! Ljusreflekterande pigment som ljusar upp kanon om den så används på kindbenen eller under ögonen. Lättflytande och superlättarbetad. Snygg silvrig penna som ger lite extra vardagslyxig känsla i necessären.
2. Airbrush Concealer, Clinique ca 210:-
Lättmålad penselconcealer som passar bäst under ögonen. 100% allergitestad. Inte riktigt lika ljusreflekterande som den ovan.
3. Dream Lumi Touch Concealer, Maybelline ca 110:-
Maybellines nya gelbaserade concealer med ljusreflekterande pigment som ljusar upp det parti som önskas. Budgetfavoriten!
4. Perfect Coverstick, Isadora ca 75:-
Bästa coversticket enligt mig. Lagom krämigt och mycket täckande. För fett för att använda under ögonen men på finnar och liknande är det just perfekt!

5. Mastertouch Concealer, Maxfactor ca 110:-
Mer täckande pigment än ljusreflekterande. Ger ett snyggt lite täckande reslutat på mörka ringar och det är det användningsområdet som den gör bäst.

Kommentera inlägget här: