Lite hudvård också.

Blir väldigt mycket smink på den här bloggen så tänkte att jag skulle visa upp en liten annan del av mitt skönhetsintresse. Nämligen hudvård. Har råkat fått ett genomgående lancome-tema i badrumsskåpet för tillfället. Lancomes produkter luktar gott, återfuktar kanon och känns sådär härligt lyxiga. Och ibland ska man ju unna sig lite lyx.

Rengöring är A och O. Tvätta alltid sminket innan sovdags! Missar du en gång åldras din hy ca tio dagar snabbare! Detta gör jag med rengörings mjölken Galateis Douceur i hela ansiktet och Loréals remover WP(ej på bild) tar bort mascara och läppstift. Tonique Douceur är ett violdoftande ansiktsvatten utan alkohol som gör huden redo för dag-/nattkräm. Som fuktkräm har jag Hydra Zen med Spf 15 som är precis lagom fet och härlig den här årstiden. En vintertorr kropp behöver också fukt och fett den här tiden på året detta återställer Nutrix Royal Body perfekt!

Tips! Undvik ögonområdet när du applicerar din dag-/nattkräm. Annars blir du påsig. Köp istället en ögonkräm som piggar upp och svalkar för att ge ett vaknare intryck.

Vickan - allt i rosa:

Bra Elina! Det där måste jag bli bättre på :) Ska köpa nya fina produkter:)

Vickan - allt i rosa:

Bra Elina! Det där måste jag bli bättre på :) Ska köpa nya fina produkter:)

Kommentera inlägget här: