Vattenfasta mascaror

En vattenfast mascara är en guld värd investering om du så ska vara kvar i regniga Sverige i sommar eller styra mot sydligare breddgrader. Själv ska jag om ett par veckor unna mig en vecka i Grekland med soliga dagar och varma havsbad. Genom att skydda de små fransarna från den starka solen samtidigt som den sitter där den ska både i värmen och i vattnet gör den vattenfasta mascaran till en given produkt i resenäcessären.

Tips! En vattenfast mascara är även det bästa valet året om ifall fransarna lätt blir tunga då och lägger sig. Den är lättare i formulan och behåller på så vis den önskade formen längre.

Här är tre vattenfasta volymmascaror som jag väljer mellan till min semester:
Lancome Hypnose Drama WP - 305:- Min favorit som ger riktigt mycket volym och håller både fransar och mascara på plats i 24h.
Loreal Extra Volume Collagen WP - 165:- Den stora borsten ger en extra snabb applicering och collagenet volymboostar sommarfransarna.
Maybelline One by One WP - 145:- Bland de nyare mascarorna. En perfekt volymborste som separerar samtidigt som den bygger snygga och rikliga fransar.

Kompletera med ett solpuder och läppglans med spf och du har en bad- och solsäker makeup resten av sommaren!

Kommentera inlägget här: