Projekt byta hårfärg.


För ett par veckor sedan fick jag för mig att efter 5år som blondin utforska hur det kändes att var på den mörka sidan.
Så här gjorde jag: Jag började med att tona håret med två förp av castingcreme gloss 724 , detta är den säkraste vägen för att få pigmenten från hårfärgen att fästa samt att undvika mögelvarning (den gröna tonen som framkommer om man inte lägger röda pigment utan istället askiga. )
Efter att toningen var urtvättad och torkad så var det dags för den permanenta färgen. Två förpackningar av Loreal Excellence 641 och 40 minuter senare så var jag inte blond längre, men inte heller "mörkt kopparblond" (om du är rädd för att få det för mörkt gå alltid en ton/siffra tillbaka från vad du tänkt!) utan snarare brunett med koppartoner.

Och jag gillar det!
A:

Hej!

Jag vill jättegärna testa färgen 724 men hittar den inte någonstans! Vart köpte du den?

Mvh A

Kommentera inlägget här: